Google Analytics

Marketing campagnes met 3 of 4 kanalen presteren tot 300% beter dan campagnes met enkele kanalen…

Google Analytics helpt je inzichtelijk te krijgen welke kanalen de hoogste ROI hebben. Door statistieken en gegevens te verzamelen van je websitebezoekers worden trends helder in kaart gebracht. Het zijn objectieve gegevens die je kunt gebruiken om strategische beslissingen te maken.

Google Analytics: een dashboard om je ROI te verbeteren

Met Google Analytics bouw je aan een basis voor de toekomst. Zie het als het ultieme instrument om de weg van je online strategie te bepalen. Doordat je weet welke bezoekers via welke pagina’s aankopen doen kun je hier je website beter op inrichten. Pagina’s die niet bijdragen aan de beleving voor de bezoeker dienen geoptimaliseerd te worden. Je krijgt antwoord op vragen zoals:

  • Met hoeveel leads groeit mijn prospectbestand?
  • Levert Social Media iets op?
  • Wat is de ROI van mijn bannercampagne?
  • Hoe rendabel is mijn Adwords (SEA) campagne?
  • Wat is mijn bouncepercentage?

Google Analytics: installatie en configuratie

Het installeren van Google Analytics is eenvoudig. De configuratie vergt echter specialistische kennis. Denk aan zaken zoals:

  • Instellen van je doelstellingen
  • Aanmaken van meerdere dashboards
  • Aanmaken van verschillende segmenten
  • Instellen van Analytics rapportages
  • Filters instellen

Bij Conversionflow ontzorgen we klanten. Dat betekent dat we het gehele installatie en configuratie traject uit handen nemen en tegelijkertijd de klant leren om zelfstandig en objectief Analytics rapportages te interpreteren.

Benieuwd wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op via het formulier.