Contentmarketing

70% van bedrijven hebben hun naamsbekendheid vergroot door contentmarketing

Het maken van goede content kost een organisatie veel tijd en energie. Elke dag worden er wereldwijd 27 miljoen nieuwe stukken aan content gecreëerd en gepubliceerd. Jaarlijk wordt er € 84,4 miljard uitgegeven door bedrijven om deze content te produceren. De resultaten spreken voor zich: 60% van de consumenten voelt zich positiever over een merk na het lezen van een blog.

62% van alle bedrijven besteed hun contentmarketing uit

Het maken van goede content zoals een blog vraagt om een goed inlevingsvermogen. Een artikel met een afbeelding trekt 94% meer lezers aan dan zonder een afbeelding. 92% van de SEO experts is het ermee eens dat het creëren van content een goede manier is om gevonden te worden in de zoekmachine van Google. 64% van de bedrijven heeft moeite met het produceren van voldoende content en 52% heeft moeite met het produceren van kwalitatieve content. Daarom besteed het merendeel van de bedrijven hun contentmarketing uit.

Voorbeelden van contentmarketing

Momenteel vindt er een verschuiving plaats met de inhoud van content van “nieuws & trends” naar het oplossen van concrete problemen voor de eindgebruiker. Voorbeelden van content zijn:

  • Whitepapers
  • Animatievideo’s
  • Infographics
  • Blogs
  • Case studies
  • Webinars
  • Podcasts
  • Mobile Apps

Resultaten met contentmarketing

Wist je dat bedrijven die maandelijks bloggen 67% meer leads genereren dan bedrijven die dit niet doen? Bij Conversionflow ontzorgen we klanten door niet alleen de content te produceren maar ook met de implementatie ervan.

Start vandaag met het uitbesteden van je contentmarketing en neem contact met ons.